Navigácia

Dištančné vzdelávanie

Organizácia a hodnotenie dištančného vzdelávania

Hodnotenie žiakov v Základnej škole s materskou školou v Komjatnej v čase mimoriadnej situácie spôsobenej prerušením  prezenčného vyučovania v školách v školskom roku 2021/2022

 

 

 

Hodnotenie žiakov v súlade s:

  • Metodického pokynu č. 22/2011 na hodnotenie žiakov ZŠ
  • Zákon 245/2008 o výchove a vzdelávaní

 

Základné princípy hodnotenia žiakov v čase prerušeného vyučovania v školách:

● zabezpečiť spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych podmienok na domácu prípravu a dištančné vzdelávanie,

● sústrediť pozornosť na poskytovanie slovnej spätnej väzby,

● akceptovať jedinečnosť podmienok žiakov na vzdelávanie.

 

Získavanie podkladov na hodnotenie

  1. Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov, ktoré získava učiteľ v čase prerušeného vyučovania sú:
  1. vypracované domáce úlohy zadané učiteľom a ich spätná kontrola (žiak, ktorý odovzdal domácu úlohu chybne a neúplne, si podľa pokynov učiteľa domáce zadania opraví), učiteľ si  môže od žiaka vyžiadať na kontrolu i opravu domáceho zadania (odovzdať minimálne 75%)
  2. projekty z jednotlivých predmetov
  3. online testy (pre spätnú väzbu) - absolvovať všetky (individuálne riešenie technických problémov a choroby)
  4. konzultácie so žiakmi
  5. konzultácie s rodičmi
  6. aktívna účasť na online vzdelávaní, ak to technické podmienky umožňujú 

 

Všetky uvedené podklady budú hodnotené s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka a budú hodnotené nielen známkou ale i slovným hodnotením. Žiakom i rodičom odporúčame čo najviac komunikovať s učiteľmi a tým zabezpečiť v maximálnej miere optimálne podmienky danej formy vyučovania. Známky získané počas tohto obdobia majú v porovnaní so známkami počas klasického vyučovania nižšiu váhu a prevažuje význam ich motivačnej stránky.

Hodnotenie podľa ročníkov a predmetov:

  1. ročník – slovné hodnotenie
  2.  až 9. ročník  - hodnotenie klasifikáciou (známkou)

Rozvrhy

Pre rodičov sme na obdobie dištančného vyučovania pripravili rozvrhy, ktoré žiakom a im umožnia lepšiu orientáciu pri zadávaní a odovzdávaní úloh.

Pre ročníky druhého stupňa  platí  online rozvrh.

Zadávania a odovzdávania domácich úloh bude prebiehať na online hodinách po dohode s vyučujúcim. Medzitým budú žiaci komunikovať s učiteľom podľa potreby a pokynov (môžu prebiehať individuálne videohovory, písomná komunikácia, telefonický kontakt, onlinevzdelávanie...)

Zadávanie a prijímanie úloh z predmetov, ktoré nie sú online, bude vždy v piatok od 14:00 do 15:00.

 

Dištančné vyučovanie

Forma dištančného vzdelávania

  • kombinovaná:
  • online vyučovanie prostredníctvom aplikácie Zoom,
  • komunikácia a zadávanie úloh cez EDUPAGE (povinne) a Zoom (pre žiakov) podľa rozvrhu,
  • odovzdávanie vypracovaných úloh cez EDUPAGE

Dochádzka

  • účasť na dištančnom vzdelávaní je povinná
  • vyučujúci vedie evidenciu účasti žiaka na dištančnom vzdelávaní a priebežne o dochádzke, komunikuje s triednym učiteľom,
  • archivujú  vypracované zadania úloh zabezpečeným spôsobom – pridelený externý disk (archivácia min. do konca nasledujúceho školského roka),
  • pri komunikácii dodržiavajú zásady GDPR,
  • ak je účasť žiaka nižšia ako 50%, TU informuje zákonného zástupcu,
  • pri neúčasti žiaka z objektívnych dôvodov, TU komunikuje so zákonným zástupcom o možnostiach a dohodne spôsob komunikácie, o prípadných problémoch neodkladne informuje RŠ.

Zadania a úlohy z klasifikovaných predmetov (hlavné vzdelávacie oblasti):

  • zadávanie úloh vychádza z rozvrhu hodín v čase dištančného vzdelávania,
  • nové učivo -  formou prezentácie, textu, poznámok  alebo odkaz na učebnicu,
  • precvičovanie – príklady, pracovné listy, cvičenia z PZ, učebníc...,
  • overovanie vedomostí – online testy, samostatné projekty...,
  • zadanie úloh – úlohy sa zadávajú na online hodinách a vyučujúci stanoví termín odovzdania úlohy,
  • učebné materiály posiala vyučujúci v zrozumiteľnej podobe,
  • na vypracovanie zadaní vyučujúci reálne zhodnotí čas a oznámi ho žiakom,
  • v prípade potreby môže žiak požiadať o individuálnu konzultáciu,
  • pri online hodinách je žiak povinný mať zapnuté webovú kameru a mikrofón na svojom zariadení, ak vyučujúci nerozhodne inak, a ak mu to umožňuje jeho technické zariadenie,
  • ak žiak nemá možnosť komunikovať elektronicky, je rodič povinný kontaktovať triedneho učiteľa, triedny učiteľ zabezpečí v rámci možností a epidemiologických opatrení materiál v tlačenej podobe.

Zadávanie úloh z neklasifikovaných predmetov - absolvoval/neabsolvoval (komplementárne oblasti):

  • úlohy zadáva vyučujúci vždy v piatok,
  • čas na vypracovanie je do nasledujúceho piatku.

Rozvrh hodín

Rozvrh  sa zostavuje s prihliadnutím na rovnomerné rozloženie predmetov. V rozvrhu sú zahrnuté predmety, ktoré sa vyučujú online. Vyučovanie predmetov HUV, VYV, THD a TSV sa realizuje prostrednícvom projektov a domácich zadaní cez EDUPAGE školy. 

 

  • o rozvrhu informuje rodiča triedny učiteľ prostredníctvom Edupage,
  • v rozvrhu sú určené online hodiny,
  • v prípade nezapojenia sa žiaka do online vyučovania z objektívnych dôvodov, vyučujúci zašle žiakovi pracovný materiál.

Podmienky:

  • aktívna účasť na dištančnom vzdelávaní v minimálnom rozsahu 75% z každého povinného predmetu (prihliadajúc na technické možnosti a zdravotný stav žiaka),
  • vypracované úlohy s úspešnosťou minimálne 25 %, zadané učiteľom a ich spätná kontrola (žiak, ktorý odovzdal domácu úlohu chybne a neúplne, si podľa pokynov učiteľa domáce zadania opraví), učiteľ si  môže od žiaka vyžiadať na kontrolu i opravu domáceho zadania, vypracované projekty z jednotlivých predmetov s úspešnosťou minimálne 25 %,
  • minimálny počet odovzdaných úloh 75% z každého predmetu,
  • ak nebude možné žiaka hodnotiť, bude mu nariadené komisionálne preskúšanie po ukončení dištančného vzdelávania,
  • na posúdenie objektivity dôvodu a nariadenia komisionálnej skúšky je potrebná spätná väzba od rodičov a žiakov,
  • rodič je povinný informovať triedneho učiteľa o dôvodoch neúčasti na dištančnom vzdelávaní, o technických prekážkach a pod,
  • o dôvode neúčasti žiaka na dištančnom vzdelávaní informuje rodič triedneho učiteľa cez Edupage,
  • žiaci a vyučujúci sú povinní denne počas pracovných dní kontrolovať Edupage,  a webovú stránku školy.

 Komunikácia

Počas pracovných dní v čase od 8,00 do 15,30:

  • Edupage,
  • mailová adresa, v prípade povolenia zákonným zástupcom prostredníctvom Messengera.
  • telefonicky po dohode učiteľa s rodičom.

 

 

Novinky

Kontakt

  • Základná škola s materskou školou Komjatná
    Školská 290, 034 96 Komjatná
  • 044/4373230
    0907/722849 (Ing. Monika Nogová, riaditeľka školy)
    0918347910 (Mgr. Barbora Magová, zástupkyňa riaditeľky školy pre ZŠ)
    0910/373230 (Eva Škutová, zástupkyňa riaditeľky školy pre MŠ)
    0910/273230 (Katarína Rakytová, vedúca ŠJ)

Fotogaléria